Vilniaus miesto sporto centras - Naujienos

Bal10

Kaip išlikti sąmoningam karantino metu?

Kaip išlikti sąmoningam karantino metu

Sporto psichologas Andrius Liachovičius

Šiuo itin sudėtingu laikotarpiu Jums, sportininkai, yra svarbus ne tik fizinės kondicijos, bet psichologinės stiprybės išsaugojimas. Kritinėmis situacijomis priimami sprendimai dažniausiai būna paremti mūsų emocijomis, o toks rezultatas – trumparegiškas, patenkinantis tik bazinius poreikius. Šioje situacijoje svarbu leisti veikti savo racionaliajam mąstymui. Bet kaip tai padaryti?

Pirmiausia, reikėtų kuo įmanoma labiau koncentruotis į dalykus, kuriuos mes galime kontroliuoti esamoje situacijoje. Tai ne tik padės priimti tinkamus sprendimus, bet ir išlikti ramiems. Turimomis sąlygomis reikia stengtis išlikti aktyviems (stenkitės išlaikyti treniruočių grafikus ir dienotvarkę pagal iki šiol buvusį rimtą ir dabar esančias galimybes) – tai nebūtinai gali būti lengva ar linksma patirtis, bet ji padės ne tik kiek įmanoma labiau išlaikyti fizinę formą, bet ir išskirti daugiau hormonų, kurie padės lengviau įveikti šį periodą. 

Jeigu atkreipsite dėmesį, Jūsų nerimą dažniausiai sudaro dalykai, kurie nėra Jūsų kontroliuojamo lauko zonoje. Kuo daugiau nekontroliuojamų dalykų Jūs stengsitės sudėti į savo mąstymą, tuo labiau pradėsite panikuoti ir pereiti prie primityvesnių reakcijų (nes savo smegenims duodate signalą, kad viskas yra nekontroliuojama).

Norint suprasti, kokie gali būti mūsų ilgalaikiai tikslai esant šioje neįprastoje situacijoje, siūlyčiau atlikti pratimą, kuriame galėsite įžvelgti savo ilgalaikę naudą naudojant racionalų protą ir kur visa tai galėtų nuvesti jeigu visada bandytumėte kliautis tik trumpalaike nauda.

Čia pridedamas ir pats modelis, kurį reikėtų pildyti.